Attività Alunni

ERASMUS+ "BACK TO NATURE..."

Risultati immagini

Erasmus-designstyle-candy-mEvidence demonstrates the benefits of nature on children's psychological and physical well-being, including reduced stress, greater physical health, more creativity and improved concentration. More recess time and greener playgrounds allowing exercise and reducing stress lead to improved wellbeing that might also enable children to learn more effectively, and improve a child's ability to concentrate in the classroom.
Creative exploration and first-hand experience in discovering nature are evidenced to be effective ways for children to learn about a wide range of subjects-particularly science. We have initiated this project based on our needs to find alternative activities which may enable students to perform better in class and engage successfully with their peers, teachers, family and environment, in the hope that we will demonstrate effective strategies and share them with other schools locally and acrossEurope.
We designed this initiative as transnational to observe how pupils in a variety of environments relate to nature and how schools tackle the issue of children spending too much time indoors. We want to share good practices and experiences which will help in the development of all the schools involved.

Le prove dimostrano i benefici della natura sul benessere psicologico e fisico dei bambini,
tra cui riduzione dello stress, maggiore salute fisica, maggiore creatività e migliore concentrazione. Più  tempo libero e campi da gioco più ecologici che consentono di esercitare e ridurre lo stress portano a un miglioramento del benessere che potrebbe anche consentire ai bambini di apprendere in modo più efficace e migliorare la capacità del bambino di
concentrarsi in classe. L'esplorazione creativa e l'esperienza diretta nella scoperta della natura si rivelano essere modi efficaci per far conoscere ai bambini un'ampia gamma di argomenti, in particolare la scienza. Abbiamo avviato questo progetto in base alle nostre esigenze per trovare attività alternative che possano consentire agli studenti di ottenere risultati migliori in classe e impegnarsi con successo con i loro colleghi, insegnanti, famiglia e ambiente, nella speranza di dimostrare strategie efficaci e condividerle con altre scuole a livello locale e in tutta Europa. Abbiamo progettato questa iniziativa come transnazionale per osservare come gli alunni in una varietà di ambienti si relazionano con la natura e come le scuole affrontano il problema dei bambini che trascorrono troppo tempo al chiuso. Vogliamo condividere buone pratiche ed esperienze che aiuteranno nello sviluppo di tutte le scuole coinvolte.

United Kingdom: Essex - Kingsmoor Academy

TurkeyBahçelievler - Fikret Yuzatli Ilkokulu